Desso

desso

De innovatiestrategie van Desso concentreert zich op drie pijlers: Creativiteit, Functionaliteit en Cradle to Cradle®. Voor Desso is creativiteit gelijk aan CARPETECTURE®. Het is een uitstekend voorbeeld van Desso’s streven naar een creatief tapijtdesign dat aansluit bij de behoeften van architecten, binnenhuisarchitecten, huizenbezitters en eindgebruikers. Op het gebied van functionaliteit ontwikkelt Desso baanbrekende oplossingen die het verschil maken ten aanzien van gezondheid en welzijn.
Uit deze innovatie- en creativiteitsstrategie zijn bij Desso een aantal gepatenteerde producten voortgekomen, zoals DESSO AirMaster®, voor een acht keer lagere fijnstofconcentratie in de lucht (in vergelijking met harde vloeren) en DESSO EcoBase®, waarmee Desso een Cradle to Cradle® -zilvercertificaat heeft behaald voor een gehele tapijttegel.

Desso Consumenten Tapijt wordt vertegenwoordigd door drie sterke merken: Parade, Bonaparte en Desso. Alle drie de merken hebben een rijke traditie in de productie van consumententapijten voor het topsegment van de markt. Deze producten zijn verkrijgbaar via gespecialiseerde leveranciers en in geselecteerde tapijt- en interieurwinkels.

Deze missie wordt geïnspireerd door ons innovatieprogramma op basis van de drie pijlers Creativiteit, Functionaliteit en Cradle to Cradle®. Het is ons streven om in 2020 al onze producten te ontwerpen volgens de Cradle to Cradle®-principes. Dit maakt het mogelijk om over te stappen van een lineaire economie (gebaseerd op kopen,gebruiken en weggooien) naar een circulaire economie.

In een circulaire economie worden producten dusdanig ontworpen dat aan het einde van hun levensduur de materialen eenvoudig kunnen worden gescheiden en worden hergebruikt of gerecycled. Zo worden we meer winstgevend en wapenen we ons op de lange termijn tegen grondstoffenschaarste. Ook voldoen we daarmee aan de strenge milieunormen die we onszelf opleggen.

Onze waarden, gedragsregels en bestuursmodel bepalen de principes op welke wijze we zaken doen en creëren op die manier het kader van onze activiteiten. Vanuit onze bedrijfsstrategie streven we ernaar om in alle markten en in alle verschillende segmenten de toonaangevende tapijtleverancier te zijn. Wij kunnen onze doelen bereiken dankzij onze focus op operationele uitmuntendheid, innovatie, geografische expansie, uitbreiding van marktsegmenten en communicatie.

Bekijk alle tapijt >>

Comments are closed